Przyprowadź osobę, a otrzymasz 10 % rabatu.

Rejs morski Wielka Brytania

Etap 15 Dublin – Brest

Morski rejs stażowy na wodach pływowych

W jakim terminie odbędzie się rejs na wodach pływowych?

Nasz morski rejs stażowy odbędzie się w terminie 06-15 września 2024 r. Przed nami więc prawie 9 pełnych dni pływania. W sam raz, żeby się zachwycić, ale nie popaść w rutynę i nie znudzić się żeglowaniem.

Na jakim akwenie będziemy żeglować?

Trasa naszego rejsu stażowego w całości będzie przebiegać będzie przez ruchliwe wody Kanału La Manche (zwanego też Kanałem Angielskim), Morze Celtyckie, Kanał św. Jerzego i Morze Irlandzkie. Akwen ten charakteryzuje się:

  • dużym ruchem statków i innych jednostek
  • zmienną pogodą
  • dużymi skokami pływów i silnymi prądami pływowymi

Jest to więc trasa wymagająca, atrakcyjna raczej dla bardziej doświadczonych żeglarzy. Ze względu na dość ambitny plan rejsu, do udziału w nim zapraszamy:

  • sterników morskich „ciułających” staż na kapitana
  • wszelkiej maści „nawijaczy” mil/godzin stażowych
  • „twardzieli” w stylu Chucka Norrisa, którym kaprysy aury, silne prądy pływowe ani groźne skały nie są straszne

Jakie ciekawe porty leża na trasie rejsu?

Kanał La Manche i wody między Irlandią i Anglią bogate są w porty i przystanie. Do najciekawszych należą:

Dublin – miasto raczej bardzo oryginalnej urody, to znaczy trzeba się bardzo długo i uważnie przyglądać, by zauważyć w nim coś ładnego. Za to Morze Celtyckie jest piękne, a ludzie życzliwi i serdeczni. Niepolitycznie jest w Republice Irlandii wychwalać zalety monarchii, zwłaszcza w brytyjskim wydaniu. Poza tym Irlandczycy przypominają Polaków – lubią i potrafią wypić i często bawią się „na całego”. W Dublinie toczy się akcja jednej z najważniejszych powieści literatury XX wieku – Ulisses Jamesa Joyce’a. Warto w trakcie rejsu (lub wcześniej) przeczytać tę niezwykłą książkę, a na miejscu wybrać się w podróż szlakiem jej bohaterów: https://player.polskieradio.pl/kolejka

Falmouth – uroczy porcik w Kornwalii. Ta część Wysp Brytyjskich pod względem klimatu wyraźnie różni się od reszty. Rzadko pojawiają się tu deszcz i mgła, za to znacznie częściej świeci słońce, a w morzu buszują delfiny.

Wyspy Normandzkie, zwane także, zresztą całkowicie błędnie „Wyspami Kanałowymi” (tak piszą tylko „geograficzne wyspy oporu edukacyjnego”). Guernsey, Jersey i Alderney należą do największych i najbardziej znanych. Ze względu na silne prądy pływowe jest to akwen najbardziej wymagający nawigacyjnie na całej trasie rejsu.

Brest – duży port handlowy i baza marynarki wojennej. W marinach setki jachtów żaglowych, motorowych i innego sprzętu pływającego. Surowy krajobraz i znaczne różnice poziomów pływów robią wrażenie na każdym żeglarzu.

Sugerujemy również zapoznać się z twórczością irlandzkiej super grupy U2.

Na jakim jachcie odbędzie się rejs stażowy na pływach?

Popłyniemy jachtem Sifu of Avon. Jest to stalowy kecz, który należy do licznej rodziny jednostek typu BruceRoberts44. Są to jachty zbudowane niezwykle solidnie, zaprojektowane z myślą o żegludze oceanicznej. Doskonałe walory nautyczne jachtu, duża autonomia pływania (pojemne zbiorniki wody i paliwa) oraz bogate wyposażenie nawigacyjne sprawie, że Sifu doskonale nadaje się do dalekomorskich wypraw żeglarskich.

Dlaczego warto wziąć udział w rejsie stażowym na pływach?

Nasz rejs na trasie Brest-Dublin będzie miał przede wszystkim charakter stażowy. Tak więc znacznie częściej będziemy żeglować po otwartym morzu, niż stać w portach. Ze względu na dość długą trasę, przeloty między kolejnymi portami zajmą nam 2-4 dni. Rejs będzie okazja do praktycznej nauki:

  • prowadzenia nawigacji klasycznej i elektronicznej
  • nawigacji na wodach pływowych
  • planowania trasy
  • odbioru i analizy prognoz pogody, nawigacji meteorologicznej
  • doboru i trymowania żagli
  • obsługi instalacji jachtowych
  • ćwiczeń z zakresu prawa drogi na morzu
  • identyfikacji znaków nawigacyjnych i świateł

Czy można otrzymać opinię z rejsu?

Oczywiście, zgodnie ze zwyczajem na zakończenie kapitan wystawia każdemu uczestnikowi opinię z rejsu. Jest to dokument, potwierdzający udział w rejsie i uzyskany staż. Wypływamy ok. 150 godzin, w całości na wodach pływowych. Tak więc opinia ta wystarczy do spełnienia jednego z warunków uzyskania patentu kapitana jachtowego, jakim jest rejs na wodach pływowych trwający co najmniej 100 h.

Prowadzący: Maciek Pachla

+48 792 087 797

kontakt@rejsy.org.pl

06 – 15.09.2024

Cena za osobę 1500 zł + kasa jachtowa

Wolne miejsca: 6

Jaki jest koszt udziału w rejsie?

Opłata „kojowa” wynosi 1500 zł od osoby. Gwarantuje:

  • koję (łóżko) na jachcie
  • opiekę kapitana
  • podstawowe szkolenie

Dodatkowo na początku rejsu załoga wnosi składkę do kasy jachtowej na pokrycie kosztów:

  • wyżywienia
  • paliwa
  • opłat portowych

Kasa jachtowa rozliczana jest przez II oficera na koniec rejsu, a ewentualna nadwyżka wraca do załogi. Kapitan nie partycypuje w kasie jachtowej.

Cena rejsu nie zawiera:

  • dojazdu i powrotu
  • wstępu do atrakcji turystycznych
  • wydatków własnych
  • ubezpieczenia KL i NW (zalecane)